close

20140923北極圈~1  

我們於週日(9/21)回到北極圈了!這裡的景象看起來很像冬天了!今年我們夫婦在加拿大南方休了很長的暑假,而且是一個艱辛的夏天。因為我的婆婆於8/9辭世。雖然我們心痛但是此打擊沒有擊敗我們。

20140923北極圈~2IMG_2717  

週日我們回來時,人們正在住家旁施工,鏗鏘機械聲直到午夜。他們必須盡可能於嚴寒的大雪來臨之前完成。

20140923北極圈~3IMG_2720  

回到家裡發現我可愛的盆栽都乾枯,可以想像它們在我們離開後三個月,疏於澆水照顧,應該都已經枯死了!可是我沒有放棄它們,將乾枯的葉子修剪乾淨,持續澆水抱持希望,期待它們在我的精心照料下能起死回生。

現在的階段是我們新的開始,尤其對我來說是一個嶄新的階段,為什麼說是我的新的階段,猜中了嗎?今天我去托兒所中心面談成功,明天即將到托兒所上班。我一直期望能在加拿大能有全職工作的經驗。這個工作在我生命中看起來似乎是完全不同領域的經驗。我拭目以待。

已經好久沒有更新我的日誌,我很高興再度將我們住在這裡的生活與你分享,也期待你喜歡這裡的分享並迴響。最後祝福你有美好的一天!

20140923北極圈~4  

We got back on Sunday(9/21). It's starting to look a lot like winter around here! We had an extended time off in south, and we had a tough time this Summer because my mother in law passed away on 9th of August. Our hearts were broken, but it did not to break us down.

We saw people who were still working on Sunday until midnights; they were making construction beside our house when we arrived home. I thought that they must be finished with that building as soon as possible because the extreme snow will be coming soon.

My lovely plants are almost dried out as you can imagine they were almost dead after 3 months alone. I kept them around and hope they will be alive after I am able to completely take care of them.

Now it is new beginning for us, especially for me. Guess what — I had an interview with the Childcare Centre today; I will work at the daycare and will start to work tomorrow. I have been looking forward to having a full-time job. It seems very different with my journey in my life.

It has been a long time since I last updated my post. We've been away from here, so I am looking forward to sharing our life with you once again. Hope you like it and have a great day!

arrow
arrow

    北極圈的冰冷世界 發表在 痞客邦 留言(20) 人氣()